Η Μαρία Κουλιανού έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στην Ιστορία & Φιλοσοφία της Επιστήμης στο Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας & Θεωρίας της Επιστήμης (ΜΙΘΕ) του ΕΚΠΑ. Έχει διδακτορικό στη Γνωσιακή Επιστήμη από το Τμήμα ΜΙΘΕ του ΕΚΠΑ και είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στη Μεταγνώση και τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με υποτροφία του ΙΚΥ.
Έχει διδάξει στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Γνωστική Ψυχολογία Ι & ΙΙ, Μεταγνωστικές Διεργασίες & Αυτορρύθμιση, Μεταγνώση & Εκπαίδευση και στην Ανώτατη Παιδαγωγική Σχολή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ).
Εργάζεται στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση στη Στερεά Ελλάδα από το 2010 έως σήμερα. Έχει εργαστεί σε δομές ανίχνευσης, διάγνωσης και υποστήριξης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και των οικογενειών τους. Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την ανίχνευση και αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών καθώς και για την εξατομικευμένη υποστήριξη των μαθητών σε γενικά και ειδικά εκπαιδευτικά πλαίσια. Συμμετέχει σε δύο ευρωπαικά προγράμματα ως επιστημονικός συνεργάτης του ΚΕΔΔΥ Ευβοίας με θέμα την εξ' αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, γονέων, εκπαιδευτικών "MOOC Dys" και με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο στο ευρωπαικό πρόγραμμα με θέμα "Θεωρία του Νου και Κωφά παιδιά".